אופנוע ה-Ninja ZX6-R זוכה לעדכון המנוע, עם יחידה חדשה העומדת בתקן יורו 4. מנוע אופנוע הספורט החדש בנפח 636 סמ"ק מציע מומנט רב יותר בטווח הסל"ד הנמוך עד הבינוני. כמו כן, תיבת הילוכים חדשה עם שינויים ביחסי ההעברה, תורמת גם היא לנצילות כח גבוהה ברכיבה בכביש הציבורי.
אופנוע ה-Ninja ZX6-R מתחדש ב-Assist & Slipper Clutch של קוואסאקי, המקל על תפעול ידית המצמד, ומונע החלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוך אגרסיבית האופיינית לרכיבה ספורטיבית. הנינג'ה ZX6-R גם מתחדש ב-KQS - Kawasaki Quick Shifter. יחידת ה-QS של קוואסאקי ייחודית בכך שהיא אלקטרונית, ובכך מציגה עמידות וביצועים גבוהים יותר מאשר QS מכני.
אופנוע הנינג'ה החדש מעוצב ברוח ה-Ninja ZX10-R, תוך כדי שמירה על קווי האופי המאד ברורים של משפחת ה-Ninja של קוואסאקי. מושב חדש וצר בחלקו הקדמי, מאפשר חביקה מיטבית של מיכל הדלק, וחלקו האחורי מעניק לרוכב תמיכה וחיבור האופנוע, וזאת כדי לקבל את כל הפידבק הניתן מהשלדה בעת רכיבה ספורטיבית. בנוסף, יחידות החזית והזנב החדשות זוכות לתאורת LED מלאה. ה-ZX6-R החדש גם מצויד במחבר מתח ייעודי נוסף, המאפשר לחבר בקלות צרכני מתח נוספים.
אופנוע הספורט, ה-Ninja ZX6-R מצויד ב-KTRC, בקרת האחיזה של קוואסאקי בעלת 3 המצבים, וב-KIBS, יחידת מניעת ההחלקה המתוחכמת של קוואסאקי, המבצעת את מניעת נעילת הגלגל באופן מהיר ובלתי מורגש.
הנינג'ה החדש מצויד בצמיגי ההיפר-ספורט מהדור האחרון של חברת ברידג'סטון, ה-HyperSport S22 שמעניקים ל-Ninja ZX6-R היגוי קליל ואחיזה יוצאת דופן ברכיבה ספורטיבית על אספלט יבש או רטוב.